Frisk installation med “must have” apps liste

En gang imellem så får jeg fyldt alt for meget skrammel på min telefon. Det skyldes nok mest at jeg elsker at teste diverse temaer og apps, og efter et stykke tid så ligger der så mange program-rester og skidt og møg, at en fuldstændig genstart er påkrævet. Jeg har besluttet mig for at skrive et lille indlæg om hvorledes jeg gør dette samt hvilke programmer jeg altid smider på min telefon.

  1. Det første jeg gør at at synkronisere med Outlook via PCSuite så jeg får gemt alle min kontakter og kalender aftaler.
  2. Så tager jeg en backup af mit memorykort til harddisken på min pc.
  3. Nu burde alt være gemt.
  4. Så tager jeg memorykortet ud af telefonen og formatere det via en kortlæser i min PC.
  5. Telefonen hard resetes ved at taste *#7370# (sikkerhedskode er standard 12345).
  6. Når telefonen så er bootet op indsætter jeg mit formaterede memorykort og formatere det i telefonen (på den måde får memorykortet alle de bibloteker det skal have).
  7. Nu er telefonen fuldstændig ren.
  8. Så foretager jeg lige en ‘grov opsætning’ af telefonen, altså vælger dansk sprog og tilpasser profiler.
  9. Jeg synkronisrer med Outlook så jeg får min kontakter og aftaler tilbage i telefonen.
  10. Jeg sørger for at jeg kan installerer temaer og programmer ( følger denne guide ned til punkt 1:  GUIDE TIL INSTALLERING)
  11. Så instalerer jeg det tema jeg gerne vil have ind på memerykortet.
  12. Nu skal telefonen ‘hackes’ så alle programmer kan instaleres uden problemer : GUIDE TIL AT HACKE TELEFONEN.
  13. Så instalerer jeg mine ‘must have’ apps:
    • JBakTaskman – Genial taskmanager mm. Absolut MUST HAVE!!!
    • Smartsettings – Ændre måden man bruger tastaturlås og skaber lette genveje. Super program.
    • Emoze – Rigtig godt gratis program til Push Email (læs anmeldelse HER)
    • Calcium – Genial gratis lommeregner
    • Sygic Drive – Efter min mening det bedste navigations program til E71
    • ShazamID – læs mere HER
    • Symella – Gnutella program så du kan søge og hente musik osv. direkte på din telefon. Gratis fildeling.
    • Nimbuzz – Gratis multi IM program (messenger, icq, skype osv)
    • Joiku Spot – læs mere HER
    • Handy Safe – Program hvor jeg kan have alle mine følsomme oplysninger liggende krypteret (bank oplysninger, cpr numre, koder osv)
    • Birdstep Smartconnect – Program så E71 automatisk kan skifte mellem wifi og 3g adgangspunkt (kan hentes gratis via telefonen under menuen ‘hent’)
    • Gmail – Goggles gmail app til telefonen
    • Google Maps – Google maps til mobilen.
    • Resco Photo viewer – Bedste program til at se og organisere billeder
    • Screenshots – Super fint lille program til at tage screenshots i E71
    • Operamini – Browser
    • Cute Keys – Laver shortcuts (fx. ctrl+s sender en sms til mor 🙂 )
    • Worms 2008 – Der skal da også være et lille spil 🙂
  14. Jeg installerer ikke nogen fil browser, idet X-Plore allerede er installeret i forbindelse med ‘hackningen’ af telefonen. Og X-plore er jo en super fil browser.
  15. Så starter jeg browseren i telefonen op og sætter startsiden til Keytoss (læs mere HER).’
  16. Jeg finder det musik, de noter osv som jeg har liggende i den mappe jeg gemte mit gamle memerykort i på computeren og smider dem over på.
  17. Og så ‘fin-opsætter’ jeg telefonen (tilpasser standby skærmen som jeg vil have den, ringetoner osv).
  18. Nå alt så er som jeg vil have det så er det jo en RIGTIG god ide at tage en backup af telefonen så man kan geninstalere til denne ‘friske’ installation. Guide HER.

Og så nyder jeg ellers min ‘friske’ telefon i et par timer, inden jeg begynder at fylde den op med alskens mystiske programmer og temaer og lign. 🙂

~ af e71freak på 10. december 2008.

En kommentar to “Frisk installation med “must have” apps liste”

  1. Nogen fra midtjylland der har en E 71 der vil hjælpe med at smide en masse på den?

Skriv et svar

 
