Ode til Ratata82

broken_phoneførst og fremmest vil jeg undskylde de manglende indlæg her på det sidste, men jeg har pådraget mig en lungebæetændelse (selv om det mere føles som en omgang Ebola) og er derfor ikke i stand til at skrive mange sammenhængende ord…

Og så er det jo dejligt at der er en trofast bruger (Deja-Vu) som skriver mig en lang email om hans uheldige oplevelser med at skille sin telefon ad. for så kan jeg jo (med hans tillaldelse naturligvis)  videregive den ‘dejlige’ oplevelse:

I løbet af den første uge jeg havde min E71 formåede jeg at lave en lækker ridse i displayet fordi jeg havde telefonen i lommen sammen med nogle mønter – Flot, virkelig flot.

Nå, men jeg bestilte et nyt cover som heldigvis ikke kostede alverden og jeg bestilte søreme også en T4 skruetrækker på ebay så jeg selv kunne skifte coveret. Men nej, nej, nej, nej – når man er ligeså fummelfingeridiot som mig så skal man ikke forsøge at skifte cover selv. Jeg præsterede selvfølgelig at lave en helvedes masse ravage ved at skifte cover selv. For det første kunne jeg slet ikke få det gamle cover af og jeg brugte derfor lidt mild vold for at få det af. Derefter kunne jeg naturligvis ikke får det nye cover på og igen tyede jeg til vold.

Så efter en god halv times vold stod jeg pludselig med en ridsefri E71, men til gengæld med en E71 hvor coveret sad skævt både for oven og for neden så der kom lys ud over det hele, flere af knapperne virkede ikke og lyden i  telefonen var pludselig af helvede til… Dårligt bytte for en ridse..

Jeg måtte nu indse at jeg havde brug for hjælp og derfor gik jeg ned til en tilfældig telebiks på Nørrebrogade som reklamerede med at de skam lavede alle telefoner mens man ventede. De kunne også få mit cover til at sidde ordentligt, men der var stadig et par knapper der ikke virkede ordentligt og lyden var stadig elendig og nu knirkede tastaturet også 😦

Nu var jeg næsten på nippet til at smide min E71 i skraldespanden, men tænkte at jeg lige ville prøve en sidste ting inden det kom så vidt. Jeg skrev en besked til Ratata82 inde på Mobildebat og forklarede ham situationen. Han lød meget fortrøstningsfuld og sagde at jeg bare skulle sende telefonen over til ham så skulle han nok fixe den.  Så derfor ryger telefonen af sted til Rata i morgen og jeg er atter fyldt med håbet om et år 2009 med min E71 i virkbar stand.

Uha uha for en historie. Jeg kender ikke Ratata82, men håber da for dig at han kan fixe din telefon. Og jeg glæder mig til at høre enden på hsitorien. Held og lykke.

~ af e71freak på 8. januar 2009.

6 kommentarer to “Ode til Ratata82”

  1. Jeg kan så fortælle dig enden på historien, det var desværre ikke helt billigt at få lavet da der var ødelagt mere end man lige skulle tro. Her kommer en komplet liste over ødelagte ting:

    A + B cover (Front og chassis)
    UI Module (Selve tastetur printet)
    Earpiece speaker (Den højtaler man snakker i)
    IHF Speaker (Den som afspiller ved musik)
    Keypad

    Min indkøbspris på disse reservedele var op i 530,-
    Godt nok sjældent man ser en så skadet telefon hvor bare front skulle udskiftes 😛

    Tja, så det eneste som faktisk ikke var beskadiget var selve printet, batteri + bag cover

    Men jeg modtog den idag, og den er afsendt med lørdags express så han har den allerede igen imorgen 😀

  2. Det lyder som om han havde fået smadret sin telefon rimelig godt og grundigt 🙂

    men til gengæld så lyder det som om du leverede en grundig hurtig service. Deja-Vu må jo have fået sin telefon idag. Håber at høre fra ham snart..

  3. Det kan du tro, men han tog det hele med et smil, han vidste jo godt det var hans egen fejl…

    Jeg har snakket med ham idag, og den er modtaget… Men det hele kan du jo få lov at høre fra hans egen mund 😀

    Han var i hvert fald godt tilfreds 😀

  4. Ja, jeg tog det med et smil 🙂 Kunne ikke rigtigt andet. Jeg er lidt imponeret over mig selv og over hvor meget jeg fik ødelagt på en gang og det tror jeg også Ratata er 🙂

    Og jeg vil igen benytte lejligheden til at sige mange tak til Ratata82 og igen på det varmeste anbefale ham til alle der skal have fixet noget på deres mobil. Han er hurtig, reel, dygtig og billig.

    Tak!

  5. Jeg er dybt imponeret over hvor meget der var skadet da den ankom når man tænker på at du kun skulle skifte en front 😛 Men hvad dælen, af fejl bliver vi klog men sjældent rig…

    Ja nogengange kan vi jyder sq være hurtige nok 😛

    Igen takker for roserne, det gør sq godt 😀

  6. hej ratata, jeg har en diamond med revne i displayet. den virker stadig men trækker streger på skærmen når jeg rører den… kan du skifte skærmen/glasset eller er den dødsdømt?

Skriv et svar

 
